2011. március 10., csütörtök

Adductor tenotomia

Mire is ez a cím? Ezen esett át tegnap Titi.
Kezdjük az elején. Tavaly tavasszal hozta fel ötletként kedvenc ortopéd orvosunk  http://www.pantodoktor.hu/index.html , hogy szüksége lenne egy ilyenre Tititnek. Én természetesen ellenálltam... Aztán most ősszel beadtam a derekam, mert láttam, hogy eljött az ideje. Időpont keresés. Ez nem olyan egyszerű feladat egy olyan orvossal akinek a munkahelye felnőtt gyógyászati intézmény. Régen mikor műtötte Titi, mindig a kórházban kiürítettek  nekünk egy kórtermet , a szülők is bevackolhatták magukat és együtt lehettünk. Mivel ezt a kórházrészt visszahelyezték a nagy kórházba, ami valahol a mozgáskorlátozottaknak meg jó, mert az épületben kialakítottak nekik apartmanokat. Szóval a nagy felnőttgyógyászati helyen nem műtenek gyerekeket 14 év alatt.
Így helyet kellett a dokinak keresni. Ebből lett a Bethesda kórház. Időpont elég nehézkesen akadt, mert január végéig felújították az osztályt, majd a következő időpontot előző nap kellett lemondanunk mert Titinek megjött a mensese.
A következő alkalmas időpont mikor a dokié a műtő, természetesen pont 4 hét múlva lett volna... Ezt Ő is konstatálta... Így keresett egy olyat ami mindkettőnknek jó. Ez volt márc.9.
Szerencsére senkinek nem jött közbe semmi.
Reggel fél8kor érkezés a kórházba. Akik nővérek felvették Titit tök kedvesek, mosolygósak voltak... Nem tudtuk, hogy ekkor jön a fekete leves... Jött egy idősebb, morcos, morgós aznap bal lábbal felkelős undok ápoló nő. Nagyon gondolkodtam rajta, hogy megkérem nem szóljon hozzánk... Feltett egy kérdést még meg sem várta  a választ és már ott sem volt. Inkább kerestünk egy másikat akitől kérdezhettünk.
Dokink háromnegyed8kor jött, rajzolt Titi lábára egy macskát, hogy tudja melyiket kell operálnia és elment megsűrgetni a dolgozókat. Negyed9kor jött vissza, hogy még sehol semmi, így beszélgettünk kicsit. Majd fél9 után egy picivel bevitték Titit a műtőbe.
A műtét lényege, hogy az adducturokat a láb belső combközelítő izmok átvágása, hogy ne tudjon annyira berotálódni a térd. Persze akkor derülnek ki a nagy igazságok mikor a szemével látja azt az ember.  Így a műtét után mikor megbeszéltük mi volt, mit látott, mondta el a doki, hogy a combcsont anatomiai helyzete deformálódott, így majd ha már nem nagyon nő Titi újabb műtét elé nézünk. Addig törökülés ezerrel!!!
Megbeszéltük még, hogy a dokink nem tud ma jönni, így az ügyelet orvos fogja kivenni a drént a sebből, és kötözteti át, majd hazajöhetünk.
Tegnap egész nap bent voltam vele, ültem az ágya mellett, beszélgettünk, zenét hallgattunk, és izgultunk a többi gyerekért akiket még műtöttek.
Majd ma reggel korán mente be hozzá újra. Reggel vizit szerűség után megkérdeztem a dokit mikor fogja tudni kivenni a drént. Erre Ő mondta, hogy most átmegy egy másik kórházba és ha visszajött. Látta rajtam, hogy ez nekem annyira nem tetszik... Így gyorsan megbeszéltük, hogy most kiveszi és jöhetünk is haza. Az egész 1 napban ez volt a legjobb ötlet a kórházban. Így gyorsan kivette, megírta a zárót mi meg tűztünk haza.

Most már itthon békében...

Holnap ráállhat a lábára... Irány a gyógytorna és a gyógyulás, hogy minél később kelljen újra műtőasztalra feküdni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése